loading...

انگیزه 100

  به هر یک از ما هر روز بیست و چهار ساعت هدیه می شود. اینگونه است که شما از آن ساعات استفاده می کنید و تفاوت ها را ایجاد می کنید، و به این دلیل که اجرای برخی از نکات کلیدی در بهره وری می تواند ه

 

به هر یک از ما هر روز بیست و چهار ساعت هدیه می شود. اینگونه است که شما از آن ساعات استفاده می کنید و تفاوت ها را ایجاد می کنید، و به این دلیل که اجرای برخی از نکات کلیدی در بهره وری می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند    .

اگر مانند بسیاری از افراد هستید، افزایش بهره وری ممکن است تمام چیزهایی باشد که شما را در رسیدن به موفقیت های جدید یک زندگی فوق العاده سوق دهد. من ده نکته برتر در زمینه افزایش بهره وری که به  اندازه کافی ساده است، را در اینجا با شما به اشتراک می گذارم.

 

 

 

1-از قانون " یک بار آن را لمس کن" استفاده کنید.

 

قانون "یک بار آن را لمس کن" نشان می دهد که شما باید یک کار یا پروژه را از ابتدا تا به انتها برسانید. اگر بتوانید به پیروی از این قانون متعهد شوید، مشکل به تعویق انداختن کارها را برطرف می کنید.


 

2-آن را بنویسید.

 

این که آیا شما "لیست کارهای خود" را در یک نوت بوک، یک تقویم یا در یک برنامه تلفنی خود نگه دارید. و نوشتن کارهایی که باید انجام دهید، راهی عالی برای سازماندهی خود و همچنین یک راه عالی برای نتیجه بخش بودن می باشد. صرفاً نوشتن لیستی از کارها وجود دارد که باعث می شود فرد برای تکمیل کردن آنها و خط زدن آنها از لیست، با انگیزه بیشتری برخوردار شود.وقتی لیست کارها انجام می شود، به یک برنامه عملی تبدیل می شود.

 

 

 

3-اهداف کوچک را تنظیم کنید.

 

تنظیم هدف یکی از روشهای قدرتمند برای کمک به یک فرد برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود است. با این وجود، تعیین هدف می تواند برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و افزایش بهره وری روزانه به شما کمک کند. با شکستن یک پروژه بزرگ در بسیاری از قسمت ها و تعیین اهداف کوچک برای تکمیل آن قطعات یک به یک، می توانید از مزایای تقویت انگیزه هدف گذاری استفاده کنید و از آنها برای افزایش چشمگیر بهره وری خود استفاده کنید.

 

 

4-جلوتر برنامه ریزی کنید.

 

 

قبل از پایان هر روز کاری، با یادداشت کردن لیست کارهای خود برای روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی قبلی برای کارهای روز بعد به شما این امکان را می دهد تا ذهن خود را قبل از زمان برای کار روز بعد آماده کنید و همچنین این امکان را به شما می دهد که لحظه شروع روز کار مستقیماً وارد لیست کارهای خود شوید.

 

 

5-بیش از حد متعهد نشوید.

 

 

غلبه بر کار بیشتر از آنچه در واقع قادر به انجام آن هستید، فقط منجر به استرس و نگرانی می شود که می تواند انجام هر کار را دشوار کند. در حالی که شما نمی خواهید خود را در میزان کارهایی که می توانید در یک زمان معین انجام دهید، کوتاه بیایید، بلکه می خواهید از انجام کارهای بیشتر خودداری کنید. این یک تعادل خوب است، اما مهم برای یافتن اینکه آیا می خواهید بیشترین ثمره را داشته باشید یا نه، مهم است.

 

 

6-تلاش برای انجام چند کار را متوقف کنید.

 

اگرچه تلاش چند وظیفه ای ممکن است به عنوان روشی آسان برای افزایش بهره وری به نظر برسد، اگر به طور صحیح چند وظیفه نداشته باشید، تمایل دارید تا هدف دقیقاً خلاف آن را انجام دهید. هر زمان که توجه خود را بین کارهای مختلف تقسیم می کنید،  حتماً بهره‌وری شما و هم کیفیت کارتان کاهش پیدا خواهد کرد. به جای کار چند وظیفه ای، تمام توجه خود را به یک کار اختصاص دهید تا اینکه قبل از شروع مرحله بعد تمام شود.

 

 

7-با سخت ترین کار خود شروع کنید.

 

 

اگر قادر هستید سخت ترین کار خود را درست ابتدا انجام دهید، می توانید روز خود را ادامه دهید و بدانید اینکه نباید روزتان را بر استرس در مورد کارهایی که در حال ترساندن هستند، پشت سر بگذارید. با توجه به اینکه استرس و نگرانی دشمنان بهره وری هستند، مقابله با سخت ترین کار در لیست کارهای شما اولین مورد مؤثر برای بهره وری است.

 


8-تعیین کنید چه زمانی بیشترین کار را دارید.

 

 

بسیاری از افراد در ساعات ابتدایی صبح بیشترین میزان کارآیی را دارند. با این وجود دیگران ممکن است بهترین کار خود را در اواخر شب یا بعد از ظهر انجام دهند. زمانی را تعیین کنید که شخصاً بیشترین کارایی را داشته باشید و از آن ساعت ها برای بهره مندی کامل آنها استفاده کنید.

 

 


9-وقفه ها را به حداقل برسانید.

 

 

امروز، ما در دنیایی زندگی می کنیم که یکی از وقفه ها و حواس پرتی های را به وجود می آورند. اگر می خواهید تا حد امکان سودمند باشد، بنابراین لازم است تا حد ممکن بسیاری از این وقفه ها را از بین ببرید. خود را در یک اتاق ببندید و در صورت امکان تلفن خود را در اتاق دیگری بگذارید. هر کاری که می توانید انجام دهید را برای بستن خود از دنیای خارج انجام دهید تا تمام آنچه باقی مانده شما باشید و کارهایی که باید انجام شود.

 

 

10-محدودیت های زمانی را تنظیم کنید.

 

 

 موارد اندکی مهیج تر از مهلت هستند و می توانید با تعیین محدودیت زمانی واقعی و تحمیل شده بر روی کارهایی که برای انجام آنها لازم است از این مزیت استفاده کنید. اگر بتوانید این محدودیت های زمانی را با تمام جدیت برخورد کرده باشید که شما با یک مهلت رسمی رفتار می کنید، مطمئناً بهره وری شما افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو