loading...

انگیزه 100

شخصیت چیست؟ شخصیت شما درجه ای است که شما زندگی خود را مطابق با ارزش های بالا و تقویت کننده، زندگی می کنید. شخصی که فاقد شخصیت است، کسی است که به خاطر مصلحت مراتب پایین، ارزشهای مرتبه بالاتر را به خطر

شخصیت چیست؟ شخصیت شما درجه ای است که شما زندگی خود را مطابق با ارزش های بالا و تقویت کننده، زندگی می کنید. شخصی که فاقد شخصیت است، کسی است که به خاطر مصلحت مراتب پایین، ارزشهای مرتبه بالاتر را به خطر می اندازد، یا اصلاً هیچ ارزشی ندارد. پایبندی شما به آنچه معتقدید درست و واقعی است، اندازه گیری واقعی شخصیت، شخصی است که شما در این لحظه به آن تبدیل شده اید.

 

 

تعریف "تعالی" برای شما چه معنی دارد.


بگذارید بگوییم که یکی از ارزشهای شما "تعالی" است. تعالی بدان معنی است که من بالاترین معیارها را برای خودم در هر کاری که انجام می دهم تعیین می کنم. من در هر شرایط و تحت هر شرایطی بهترین تلاش خود را می کنم. من دائماً تلاش می کنم در کارم بهتر باشم و به عنوان یک شخص در روابطم. من می دانم که برتری یک سفر مادام العمر است و من هر روز کار می کنم تا در هر کاری که می کنم بهتر و بهتر شوم.

 


اقدامات خود را سازماندهی کنید.


با این عمل، شما یک اصل سازماندهی روشنی برای اقدامات خود دارید. شما یک استاندارد تنظیم کرده اید که با استفاده از آن می توانید رفتار خود را ارزیابی کنید. شما چارچوبی ایجاد کرده اید که در آن می توانید تصمیم بگیرید. شما ابزار اندازه گیری دارید که می توانید خود را در هر کاری که انجام می دهید مقایسه کنید. شما می توانید به طور مداوم فعالیت های خود را بر حسب "بیشتر" یا "کمتر" طبقه بندی کنید. شما هدف مشخصی دارید که بتوانید کارهای خود را در اطراف هدف گذاری و سازماندهی کنید.

 


تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را برای خانواده خود می خواهید.


این با هر یک از ارزش های دیگر شما یکسان است. اگر ارزش خانواده شماست، می توانید این را اینگونه تعریف کنید: "نیازهای خانواده من بر همه نگرانی ها مقدم است. هر وقت مجبور شدم بین خوشبختی، سلامتی و رفاه یکی از اعضای خانواده ام و هر علاقه دیگری انتخاب کنم، خانواده من همیشه اول خواهند بود. "

از همان لحظه به بعد تمرکز خود را حفظ کنید، انتخاب برای شما ساده تر می شود. خانواده شما اول می آیند تا زمانی که نیازهای خانواده خود را به طور کامل برآورده نکنید، هیچ نیاز زمان دیگری شما را به سمت یک فعالیت با ارزش کمتر سوق نخواهد داد.

 


شخصیت خود را شکل دهید.


نکته جالب در شفاف سازی ارزش ها این است که شما را قادر می سازد تا مسئولیت توسعه و شکل گیری شخصیت خود را به عهده بگیرید. وقتی ارزشها و اهداف، زندگی درونی و زندگی بیرونی شما در همسویی کامل باشد، نسبت به خودتان احساس فوق العاده می کنید. شما از عزت نفس بالایی برخوردار هستید. اعتماد به نفس شما بالا می رود.

وقتی بین ارزشها و اهداف خود مانند یک دست در دستکش به هماهنگی کامل برسید، احساس می کنید که به عنوان یک فرد احساس قوت، خوشبختی، سالم و کاملاً یکپارچه شده اید. شما نوعی شجاعت ایجاد می کنید.

 


تمرین های عملی


در اینجا دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا این ایده ها بلافاصله عملی شوند.

ابتدا توضیحات واضح و مکتوب از ارزشهای خود ایجاد کنید و معنی آنها برای شما چیست؟ را مشخص کنید از آن به بعد، مصمم به زندگی متناسب با تعریف خود باشید.

دوم، خود را نظم دهید تا در هماهنگی کامل با ارزشها، فضیلتها و خصوصیاتی که برای شما مهمتر است، زندگی کنید. این کلید شخصیت است.

 

mousa بازدید : 44 چهارشنبه 13 فروردین 1399 زمان : 17:48 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو